VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

fredag 10 maj 2013

Vi firar

Idag har jag och maken varit gifta i 27 år. Då var det tidig vår i Stockholm, solen sken på vår dag (det regnade dagen före och efter!) och efter vigseln hämtade en liten skärgårdsbåt oss och vår lilla släkt och stävade ut i skärgården. Märkligt nog minns jag bara en liten del av huvudrätten vi åt på båten; hjortsadel med murkelsås, hehe.

Vigseln förrättades i Boo kapell med anor från 1700-talet. Prästen - väldigt konservativ - och hans hustru - som var kapellets kantor - tyckte inte att Lundells öppna landskap passade som musik vid vår akt. Mäh, makens absoluta idol! Vi var för unga och fega för att opponera oss...nu kommer jag inte ihåg vad det blev för musikstycken alls... Prästen hade också en del tveksamheter med att döpa vår son - antagligen för att han var avlad i synd. Nåja, vi blev vigda och sonen döpt. Och i nöd och lust är vi fortfarande ett par, trots - eller tack vare! - vårt syndiga leverne.

Om vi gifte oss idag skulle både Ulf Lundell och Robbie Williams finnas med på musiklistan!

Vi tänkte fira vår dag med att åka in till stan, promenera runt, ta ett glas mousserande på någon uteservering och äta en bit mat. Men just nu byttes det soliga vädret till regn!? Hmm.

Min man är det bästa jag vet. Han är mitt allt och min allra bästa vän. Älskar honom. Puss!

6 kommentarer:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Stort grattis på er dag! Vad härligt det är att minnas tillbaka samtidigt som det är härligt att blicka framåt tillsammans. :-)

Kram!

monkan sa...

Tack!
Solen kom tillbaks så vi fick en trevlig kväll på stan. Sommarvärme!
/M

Mitt liv som fru L sa...

Stort GRATTIS :) 27 år wow!
Hoppas ni hade en fin dag!

Kram C <3


Unknown sa...

Oh, stort grattis! Så underbart med så många år! Länge leve kärleken!
Hoppas ni få minst lika många år till tillsammans! :)
Kram kram

monkan sa...

Tack! Vi fick en kanondag/kväll!
Kram/M

monkan sa...

Tack!
Håller med; länge leve kärleken!
Kram /M