VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

måndag 30 juni 2014

Ernsts fläskfilé

Vi gjorde Ernsts fläskfilé i helgen. Undra om det var fler ute i landet som grillade den, hehe? För dej som missade honom i onsdags så kan jag berätta att det var korvfylld och baconlindad fläskfilé. Vi köpte kabanoss, ekologiska och med så lite tjafs i som möjligt - inte lätt - gjorde hål i fläskfilébitar och pillade in kabanossen...sedan virade vi in de i mycket bacon, två skivor runt varje stubbe. Hade kryddat köttet först med salt, peppar och paprikakrydda. 

Länge leve Ernst! Vilken toppenbra ide! Det blev saftigt och gott! (Något har hänt med vår grill, den grillar så bra i år...sista rycket förmodligen för den ska inte med till lägenheten...)

Lagom pilligt...men ibland måste man anstränga sig, eller hur Ernst? I bakgrunden en variant på nämda herres potatissallad med en massa godsaker i, blomkål, lök, tomater och haricots vertes och vinägrett. Fast jag gjorde liknande innan han blev poppis...

Visst blev det snygga skivor?

Huset
Idag har vi haft visning - igen. Om det inte händer något, dvs om ingen köper det nu heller, så plockas det bort från Hemnet och så lägger vi ner för semester och tar nya tag i augusti. 

Men nu håller vi tummarna. Hårt.

Instagram
Jag finns på Instagram och heter tantmonkan. Följ mig gärna!

Sköt om er!

Inga kommentarer: