VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

söndag 8 juni 2014

Snälla, börja buda..!

Så har vi haft den första visningen av huset. Det städades av städbolag på torsdagen, vi tassade runt väldigt försiktigt i det på torsdagskvällen - vi ville verkligen inte stöka till eller smutsa ner - och på fredagsmorgonen bäddade vi om sängen till de trendiga linnepåslakanen, packade mat, sov- och klädväska och drog till Utö. 

Lugnt och skönt
På Utö hade vi hyrt en liten, liten stuga. Vädret var bra, lite kyligt på kvällarna, men en hel del sol. Jag förstås jätteförkyld (!) med en hosta som gav mig träningsvärk runt revbenen, men jag var fast besluten att genomföra detta. Det går ju inte ligga hemma och vara klen när huset ska visas...

Fiskgryta
Liten budgethelg - den här förberedningen till husförsäljningen drar pengar från oss så in i bängen - så vi hade mat med oss! Jag hade gjort en grund till en fiskgryta (vi skulle ju till en skärgårdsö!) med fänkål, lök, sötpotatis, squash, chili och krossade tomater. Använde fond från frysen, både mussel och räk! Och självklart en skvätt vitt vin. Hehe. På fredagsmorgonen packade jag ner en bit fryst laxfile och frysta skalade räkor. Tinat och bra sedan till kvällen. En kväll när jag efter en alldeles för lång promenad totalkroknade efter middagen och den korta vila jag tänkte mig efter maten blev tolv timmar lång...stackars maken fick en ensam kväll i en liten friggebod medan frun sov och hostade...

Cykeltur
Så efter den vilan var jag faktiskt piggare när jag slog upp ögona på lördagsmorgonen. Med ett par alvedon och en riktig god frukost - även den i självhushållet - så orkade jag cykla tvärs igenom Utö, med några små undantag när jag behövde hämta andan... En trevlig cykeltur i bra väder, lite lagom sol och moln och lagom varmt. Vi tittade på gulliga svanungar och på väg tillbaks till Gruvbyn stod plötsligt en stor älg vid vägkanten..! Den glodde rakt på oss och började gå mot/efter oss...jiiz, pulsen gick upp och fötterna trampade mycket mycket fort på cykeln! Självklart följde den inte efter, men...puh!

Grill
Vi hade köpt krav-entrecote och den hamnade i en kryddad tomat- och rödvinsmarinad redan på fredagens morgon och grillades utanför den gulliga friggeboden på lördagens kväll. Men huj så gott det var! Det är alltså så länge kött ska marineras!

 3G
Trege-nätet på min mobil har fungerat väldigt sporadiskt på denna ö vilket kändes väldigt frustrerande...Instagram och Facebook bara ibland och nyckfullt som bara den! Så till slut fick telefonen mest ligga, blev inte mycket bilder med andra ord...

Visning
Och nu har det alltså varit visning av huset. Hela tjugo barnfamiljer har varit här och tittat; mycket bilar var det hörde vi! Känns som en bra uppslutning, hoppas nu att flera blivit riktigt intresserade! I morgon (måndag) kväll blir extravisningen; för de som inte kunde idag och för de som ev vill se Lilltäppan en gång till. 

Buda nu!
Vi önskar såklart att flera spekulanter vill bo i vårt fina hus och vi vill gärna att de börjar buda..! Kom igen! Give it to us!


Inga kommentarer: