VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

söndag 19 oktober 2014

På plats

På plats. På riktigt. Trivs. Tänk, detta som vi väntat på och längtat till - i över ett och ett halvt år - är nu verklighet. Det bästa tror jag är att det känns väldigt rätt. Ingen fasad att bekymra sig över. Ingen gräsklippning. Ingen snöskottning. Inga trappor. Inte så mycket att städa. Bara öppna dörren och gå in. Inga energi-tjuvar någonstans. Bara en söt liten lya som vi håller på och inreder i vår ibland lite egna stil!

Lata dagar
Nej, inte särskilt! För just nu så bygger vi förvaring! Ett litet kök med lite skåp och lådor räcker inte till Monkans alla prylar! Haha. Och om Ikea levererat hela skåp och om Ikea haft allt hemma och om Monkan och hennes man inte varit så stressade den där söndagen så hade vi förmodligen varit färdiga nu. Men det är vi inte. Ytterligare en trasig sak packades upp igår och nu blir det - förhoppningsvis - ett sista besök på det stora möbelvaruhuset i morgon. kul är det inte att åka skytteltrafik mellan hem och Ikea...

Nya prylar, t ex Mateus
Ja, som sagt, förvaring...Vi sålde av en del prylar på Blocket. För de pengarna investerade vi i lite Mateus-porslin, sex stora tallrikar, sex assietter, sex små ostronskålar och ett uppläggningsfat! (Men faktiskt så gjorde jag mig av med nästan lika mycket gammalt...) passade dessutom på när Åhléns hade 20 procent på porslinet! 

Sjövägen
En annan otroligt rolig/trevlig/fantastisk grej med att bo här är att det går ta båt in till Nybroplan. Den går förstås inte lika ofta som bussen till Slussen men rätt ofta ändå. Dessutom åker man med sl-kortet! Den båten tog jag idag för en snabbis in till Åhléns och köpte nya salt- och pepparkvarnar. Vi har sneglat lite på le Creusets och nu var det 10 procent så då slog jag minsann till. (Och, ja, mina gamla kvarnar av annat märke har gått sönder...) 

Nytt, fint och ganska dyrt...men lilla kossan bakom ser nöjd ut att få så fint sällskap på köksbänken!

Och snart ska jag börja laga mat på bloggen igen!

Instagram
Jag finns på Instagram och heter tantmonkan. Följ mig gärna! 

Sköt om er!

Inga kommentarer: