VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

lördag 26 november 2011

Advent, men var är Jamie?

Jamie får vänta till i morgon när det är söndag. Men då ska det severas kyckling.

Ikväll åt jag och sonen hederliga nötrullader med vitlöksost och gräddsås. Potatismos och gelé till. Och det är så gott! Men har ingen aning om hur lång tid det tog - haha, med ett glas vin och lite musik i högtalarna - who cares?

Det är första advent i morgon. I år har jag bestämt mig för att gilla läget. Punkt. Julen ska vara kul. Punkt. Bara det att jag bestämt hur jag ska duka på julafton - vi blir femton stycken - och tänkt vita dukar, vitt porslin, lite röda tillbehör och glas med (olika) julmotiv (loppisfynd). Klassiskt. Läckert. Läser i Metro; den klassiska julen är ute. Amerikansk kitch med tusen julgranskulor överallt och vansinniga julgranar med blink och och och.

Så antingen är jag efter - eller före!

Kanske ska jag varva Jamie med Lilltäppans julstök? För den klassiska julen innefattar ju så mycket, kakor och bröd och sillar och julklappar och snapsar och glögg och dukar och allt allt allt! Och är man husmoder så är man! Jag tror att det behövs en hel månad för att bli klar med allt. Fast Jamie kan nog fixa det på en halvtimme!

Inga kommentarer: