VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

tisdag 24 januari 2012

Bättre middag idag

Det gick bättre med middagen idag. Kalvfärsbullarna var ju klara (och vansinnigt goda!), de behövde bara värmas i grädde, kalvfond och soja. Och till det gjorde jag underbart blomkålsmos (dagens smaksättning blev riven prästost), broccoli och lite andra grönsaker. När matlagningen lyckas så blir det alltid väldigt, väldigt gott! Och jag kan inte sluta förundras över blomkål: I över ett halvt sekel har jag undvikit denna i sanning den bästa och godaste grönsak som någonsin växt på denna jord!!! Sent skall syndaren vakna…

Annars har jag lite andra funderingar idag, som inte ens har något med kolhydrater (eller avsaknaden av dem!) att göra. Vi ska (äntligen) sälja lite saker på blocket. Hundburar, en gammal radio, bandsåg , ett bord, ett par skor och lite till. Började fota dem men batteriet tog slut. På laddning nu. Det gav mig tid att sätta mig ner och kolla lite på liknande prylar för prissättning och sånt, ni vet!

Men herre min je vad det säljs grejer! Och ju mer jag kollar desto mer slås jag av tanken att man egentligen aldrig skulle behöva köpa något nytt – direkt i affären. Man kan ju hitta allt här. Allt! Om man var en ordentlig och ansvarskännande god människa så borde man ge sig ett löfte att alltid först försöka hitta det man tror sig behöva på andrahands-marknaden. Som tur är så är jag ju inte en sådan ordentlig och ansvarskännande god människa; borde nog ändra mig…

Och jag borde sy upp alla mina tyger i syrummet innan jag köper ett endaste nytt tyg.

Å andra sidan är jag ju stamkund på Kupan och Myrorna, hihi.

Och jag borde dricka kaffe innan klockan blir för mycket.

En sista grej bara: i morgonkväll ska jag gå en ”gör-egen-korv-kurs”.

Inga kommentarer: