VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

fredag 7 september 2012

Fredagsförberedelser

Tidig fredag -skönt! Ska iväg på gympa strax -jag är verkligen på g nu! - så för att inte middagen ska bli alltför sen har jag förberett allt. Bara att fräsa upp när det är dags äta!

Har hackat lök, vitlök och chili och stekt det. Strimlat biff och lagt i en rödvinsmarinad. Skulle haft fänkål också men den som låg i kylen var lite för gammal. Hmm. Tog istället körsbärstomater som nu ligger och torkar i svag ugnsvärme. Bäst jag skriver lapp åt maken så han inte tar ut de när han kommer hem...

Piggare idag, sov gott hela natten. Och det är ju fredag..!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Oh, vad spännande! Allt låter så gott! :)
Hur lång tid har du tomaterna i ugnen och vilken temperatur?
Kram kram
//Lana

Mitt liv som fru L sa...

Visst är det skönt att förbereda maten sådär? Hoppas att det smakade gott!

Ha en fin helg :)
Kram C