VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

fredag 29 november 2013

Advent

Jag tillhör de som skulle klara mig bra utan jul. Julmat gillar jag och eventuell ledighet, hehe. I övrigt, nää...

Men OM det nu ska vara jul i vart hus då ska det vara det på Lilltäppan också, skönhetsrenoveringar till trots. Så i vitrinskåpet har jag nu fixat och donat och ställt dit mina julglas, alla inköpta på Myrorna efterhand för sisådär fem och tio kronor styck. Arton styckna i tre modeller har jag nu fått ihop. 

Ingen bra bild av jul-glasen, kamerafunktionen fick spatt av allt glas. 

Väntan 
Visst betyder advent väntan..? Jag kan knappt vänta till det är över.

1 kommentar:

Unknown sa...

Hi, hi du är så rolig!
Jag har i och för sig inte mycket julkänslan i mig, det är liksom inte vår tradition...vi firar ju först Nyår och sedan jul, 6/1-7/1. Jag har aldrig firat jul i Ryssland, för på den tiden var det förbjudet (Sovjet...)
Men tack vare mitt jobb där jag får spela julmusik får jag lite julkänsla i alla fall... Sedan har jag en dotter som är tokig i jul...så då måste man pynta osv...
Kika gärna in hos mig sedan under dagen, då jag bjuder på en jullåt jag spelade in i fredags, d¨å kanske du får lite julkänslan av den! :)
Trevlig 1:a advent!
Kramar!