VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

söndag 1 december 2013

Gårdagens frost

Och dagens värme. Igår var det så vackert på morgonen efter nattens minusgrader. I morse var det fem plus. Men jag är glad varje dag som det inte regnar eller snöar. 

Vårt altanfönster var så här vackert på lördagsmorgonen.


Söndagspyssel
Vi har varit tidiga denna morgon; Arlanda tur och retur för att hämta sönerna som hälsat på sin syster och svåger i Skelleftehamn. Nu en kaffe och sedan arbetsbyxor på och pensel i handen för grundmålning av burspråkstaket. Därefter väntar ett gympapass och sedan söndagsmiddag med sönerna. Ska prova en ny gratäng med sötpotatis.

Kakbak?
Alla bakar nu. Bakar, bakar, bakar. Jag tänker att jag borde. Men det kommer annat emellan. Håhåjaja. Bakar någon annan gång. (Men jag skulle vilja baka lussekatter och pepparkakor. Faktiskt.)

Nä, då är det väl bara köra igång målningen! 

1 kommentar:

Unknown sa...

Här blåser det väldigt mycket! Lite läskigt faktiskt...
Äsch, jag bakar inte heller så mycket...Men misstänker att en tjej som heter Maria kommer tjata på mig hela december om att baka lussekatter och pepparkakor... Får se om jag står emot... ;)
Kram kram
//Lana