VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

tisdag 31 december 2013

Gott slut och gott nytt!

Nyårspromenad
Årets sista dag...på Lilltäppan ska vi strax ge oss av för att gå nyårspromenad med lite hundfamiljer - en tradition sedan vi var hundägare. Kaffe och fika har alla med sig och jag har därför bakat chokladmuffins på morgonen.

Problem...
Eftermiddagen kommer att ägnas åt klädprovning; vad ska jag ha på mig ikväll..? Alltid lika svårt, hmm. Har en röd silkig och glittrig sak - min dyraste klänning någonsin - och som jag aldrig använder just därför...knäppt, va? Ska prova den en gång till och se om svart spetsbikerjacka och svarta stövlar gör den bärbar inför kvällen.

Nyårsaftonen
För mig och maken blir det restaurang ikväll. Först hälsar vi på sonens kamrater - de har alla middag här hemma ihop - och vi kommer med lite skötselförmaningar, hehe, och sedan åker vi in till staden och går någonstans och tar en drink och tittar på folk och sedan går vi till Blå dörren som kvällen till ära serverar nyårsmiddag. Och det som är spännande med finare middagar - Blå är normalt en bra husmanskostkrog - är att kolhydraterna minskas. Det brukar inte vara något problem välja meny! 

Två vilodagar
Vi är så nöjda med vad vi gjort här hemma i mellandagarna, faktum är att vi kommit ikapp vårt ytrenoveringsschema som kollapsade för ett par veckor sedan! Så vi tar ledigt idag och i morgon och kör igång igen på torsdag! 

Gott nytt år! 


Året som gått då?
På Lilltäppan ser vi bara framåt...Kramar till er alla!


1 kommentar: