VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

lördag 14 december 2013

Tio dagar kvar

Rebell
skulle jag nog inte kalla mig men jag var för ung för sextiåttarörelsen och för gammal för punken - tillhör en borttappad generation däremellan - så igår protesterade jag lite stillsamt mot lucia. Ni som följt mig någorlunda - hur tror ni jag gör mig som tomte om tio dagar? 

Tevekväll
Igår kväll var äldste sonen här på middag och vi lagade mat tillsammans men det blev en sen middag - vi åt till sist framför teven och På spåret - för mitt måndagsexemplar till ugn ville inte bli varm nog till den sedermera vansinnigt goda sötpotatisgratängen med en speciell smaksättning. Därför blev ingen bild tagen men jag ska göra den fler gånger, lovar!

Fastnade sedan sent framför en långfilm som höll på till efter klockan ett mitt i natten och då ramlade maken hem efter sin julfest; den var betydligt blötare än min tisdagsfest...

Tvätta
Det blev en sen morgon också med sen frukost och nu när vi har teven nära köket så är det väldigt lätt bli kvar i soffan, särskilt om katten kommer krypande och vill ligga i knät...

Men trätaket i vardagsrummet ropar på oss: kom nu och tvätta mig så jag får bli vitt och fint jag med, lika fin som min lillasyster i burspråket! 

Nu får han ligga själv eftersom husse och matte stökar till det i vardagsrummet...han känner inte igen sig och förstår inte varför hans klössoffa bytt plats och nu står i burspråket - där ska bordet stå så han kan ligga där och håra ner duken?

Julfix
Denna december kan jag skylla min brist på pyssel till en riktig jul med det faktum att vi måste vara klara med ovanstående tak innan just julafton. Vilket ändå ger mig en sugande stresskänsla i magen som ökar för varje dag som vi närmar oss den tjugofjärde. Sväljer och skjuter undan tanken och hoppas att det hjälper. Hmm.

Arbetsbyxor på. 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Andas lugnt mellan målerierna!
Hoppas ni hinner innan jul! :)
Kramar!
//Lana

monkan sa...

Har hunnit planera lite idag, alltid nåt...men prio ett är målningen och hoppas att inget oförutsett händer så vi kan följa planen...
Kram/M