VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

måndag 21 juli 2014

Båtutflykt med vågor

Söndagen var vikt åt bbq-utflykt med båten Mercury Express. En klassiker, på vilken jag för fem år sedan peakade i bland annat "hoppa bomben" - har varken förr eller senare hoppat i vattnet från en badbåt. Det finns ju stege. 

Frukosten
Blev egna ost- och skinkrullar och youghurt utan honung. Maken fick en bit paj och sedan de vanliga kolhydraterna. 

Mercury 
Sedan blev det dags kliva på båten som till tonerna ur Mama Mias filmmusik stävade ut i det blå. Aningen blåsigt faktiskt, men det har ju blåst ända sedan vi kom ner. Bad- och grillstoppet, utflyktens höjdpunkt, jag klättrade ner i vattnet men det var ett härligt blått vatten och jag låg i ett bra tag! 

BBQ
Den är en klassiker på denna båt, två sorters grillspett, sallad, bröd, potatis, fetaost och tzatziki. Brukar vara gott. Så även denna gång men det var väl fasen vad båten gungade, vi låg ju för ankare? Alla åt och drack - fritt vin från 10-liters dunkar - jag hade inte ens smuttat på mitt plastglas. Vad händer?

Sjösjuk
Från att glatt simmat omkring i det glasklara vattnet till ett märkligt snurrande i mitt lilla huvud med ett illamående - sjösjuk! Blev den värsta båtresa jag gjort. Jag kräktes till och med, flera gånger, tack och lov är jag vuxen och när jag kände hur illa jag mådde så ordnades det fram påsar...helst hade jag velat lägga mig ner och typ dö men jag fick inte. 

Ska det inte sluta gå vågor snart?
Äntligen hemma på hotellrummet så borstar jag tänderna när det händer något märkligt med handfatet. Det gungar... Lade mig på sängen, den gungade också. Lyckades sova ett par timmar i den gungande sängen. Sedan gick vi ut för att äta - jag var ju helt tom - och jag petade i mig lite parmaskinka och melon mellan vågorna i mitt huvud...innan vi gick hem igen.

Nya tag
Idag tar vi nya tag, är knappt hungrig, men det har slutat snurra! Så idag blir det stranden, en lugn och stilla! 

Inga kommentarer: