VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

lördag 19 juli 2014

Stranden

Igår poolade vi; Molyvos bjuder inte på så bra stränder, mest stenremsor mellan hav och tavernor, hehe, men solstolar finns om man känner sig hugad! Vi valde dock en pool som tillhör två hotell, det går bra sola bara man betalar! Förstås.
Det blåser idag på Avlaki Beach. Fast vi fryser inte och jag trivs bra uppe på tavernan i skuggan!

Avlaki Beach
Fast vi gillar egentligen stränder bättre så idag tog vi bussen till Avlaki Beach; en mysig liten sandstrand med taverna, strax efter Petra. Fick åka mycket buss, konduktören glömde att vi skulle av, hmm, så vi fick åka med till slutstationen och åka tillbaks...Tur det inte var bussen hemma, då hade det nog varit både kiss-rök-och kafferast innan nästa tur..!

Vi skuggar lite idag faktiskt; det har varit både blåsigt och en del moln de här första dagarna - men varmt - och solen tycks ta genom molnen...lätt röd har Monkan blivit!

Frukosten på Sjöhästen
Frukosten på det annars utmärkta lilla hotellet lämnar en del att önska, tyvärr. Första morgonen var det i princip bara kolhydrater, jag hann inte med att skydda yoghurten från en dl honung; åt under honungslagret...lyckades få ett ägg istället för bröd; de hade kokat det i sisådär en kvart och det var hett som i helvetet och tog ytterligare en kvart att skala för att jag inte skulle få brännskador på fingertopparna. Höjda ögonbryn när jag dessutom nobbade juicen (det är inte juice ens, nektar, bara socker!) 
Eftersom så många greker och turister är överviktiga så finns det såklart becel att tillgå. Tack och lov även franskt smör, president, och kolla texten under till höger! LCHF!

Så idag sa jag att jag inte ville ha honung på yoghurten men se idag var det omelett med ost. Och bröd och juice (nektar) och marmelad och becel. Becelen fick de byta ut! Och detta var morgonen när jag smugit med mig ost- och skinkrullar till frukosten, hehe. Nu kunde jag äta omeletten och smör på ostskivorna. Undra vad det bjuds på i morgon? 

Instagram
Jag finns på Instagram och heter tantmonkan. Följ mig gärna!

Sköt om er!



Inga kommentarer: