VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

tisdag 29 juli 2014

Middag på hotellet

Efter ganska många dagar på en turistort kan jag ibland bli "lite trött" på tavernakäk...och då tar vi oss en hemmakväll och fixar egen mat på hotellet! 

Aubergine, traditionell korv, salami, sallad, fetaost, oliver och en saganakiost blev en fin liten middag!

Först stekte jag korven, la åt sidan under ett lock. Sedan stekte jag en omgång aubergine i skivor och sist saganakiosten tillsammans med de sista aubergineskivorna. I koppen har jag rödvin, hehe, valde mellan kopp eller smalt högt (ouzo-)glas. Billigt men hyfsat gott rödvin när det serveras kallt!

Lokalt
Jag älskar att köpa grönsaker här för de ser så naturliga ut! T ex kan jag välja om jag vill ha en stor eller liten aubergine; hemma är alla auberginer lika stora, även de ekologiska. Tomaterna ser ut att ha haft ett trevligt växa-fritt liv och även paprikorna och zucchinin. Sådana grönsaker skulle jag vilja köpa hemmavid också! 

Sista dagarna
Nu närmar sig slutet på Greklandssemestern. Två dagar till med sol och bad hos familjen Rama. Är alltid lite kluven så här de sista dagarna; jag har lite hemlängtan men samtidigt vill jag suga ut det sista av allt här! 

Blir i alla fall ett besök till på OEeatery; verkligen gillar deras mat!

Instagram
Jag finns på Instagram och heter tantmonkan. Följ mig gärna!

Sköt om er!


Inga kommentarer: