VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

måndag 5 mars 2012

Tandläkarbesök...

...och ett antal hundralappar fattigare... Men allt såg bra ut, hmm, och jag vet inte men, för första gången någonsin så har jag gjort en tandläkarundersökning utan ett endaste il i någon tand! Jag, som frälst, måste ju bara tro att det har med min kost att göra.

Sa lite försiktigt (nä, sa inte att det inte ilade och inte att jag äter lchf) att jag inte ätit godis på tre månader. Och min tandis, säger: "Vad vill du jag ska säga? Grattis, eller? Nä, stackars dig..." Nu har jag ju gått hos honom i många år och jag vet att han är en godisråtta! Lite kul. Hihi.

Enkel middag blir det, pajen med rödingen jag gjorde igår. Jag vet att den är god för jag åt en bit till lunch också...Sallad till. Emellanåt är faktisk lchf-maten mycket enklare på något vis. Och fast det är mera fett i den än "vanlig" mat så upplever jag smaken mindre flottig än tidigare. Märkligt.

Plättfrukost denna vecka. Det är den godaste frukosten, jag tycker det är så vansinnigt gott med creme fraiche-plättarna! Ursprunget är kesoplättarna på Åses blogg, jag använder creme fraich istället.

Till en person
125 gr creme fraiche
1 stort ägg
1 msk fiberhusk
1 krm vaniljpulver (inte socker!)
1-2 krm salt

Mixa ihop med stavmixer, låt svälla någon minut. Grädda sedan på medelvärme till de är fina på båda sidor. För mig blir det tre plättar. Servera med vispad grädde och lite bär.

Och jag är mätt länge på denna plätt-sats. Och nu blev jag sugen på det! Hungrig, tur jag har nära till pajen!

Inga kommentarer: