VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

tisdag 13 mars 2012

Inget, typ, bara lite dygnvill

Har kommit fel i veckan...gått hela dagen och trott att det var onsdag och så var det tisdag!!!! Surt. Fast å andra sidan ska jag på konsert i morgon, onsdag, så det var väl tur att den dagen var kvar!

Käkar mina creme fraiche- plättar på morgonen och är så mätt att idag åt jag inte lunch förrän tjugo i tre....(mätt är fel ord; inte hungrig - och inte sugen!) Så därför blev det ingen middag för min del utan jag kunde åka direkt till gympan sedan vi kommit hem efter det att vi beställt en tapet (puh, vilken mening!). Efter den hårda gympan (mina ben, mina ben!) slank jag in på affärn och i mejeridisken hittade jag långfil - den norrländska varianten! Var tvungen köpa. Japp. Åt den sedan med min nötmysli och ett ägg. Mums! Klarar jag mig på till i morgon bitti! (När jag var barn åt jag långfil så här: Strödde ett lager socker ovanpå och åt av lagret. Sedan strödde jag ett nytt lager socker och åt upp det lagret. Osv, osv till filen var slut...Idag saknade jag inte sockret, hehe!)

I morgon kväll blir det Tomas Ledin på Södra teatern där vi ska se hans jubileumskonsert, Restless minds, (visst hette den så? Gud, vad påläst...) fyrtio år sedan han släppte den skivan.

Och nu ska jag sova!

Inga kommentarer: