VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

fredag 16 mars 2012

Fredagspyssel

Fredag igen. Det är så trevligt att fredagarna kommer ofta! Idag var min tidiga fredag, hurra! Direkt när jag kom hem (hmm, tror jag hängde tvätt först och satte i en ny i maskinen…) gjorde jag en omelett med parmaskinka och sedan tog jag itu med ett annat fredagsnöje. Eller bara nöje om man vill.

Mangling av linnehanddukar.

Jag älskar nymanglade handdukar. Av alla möjliga orsaker. Det ser jävligt snyggt ut i linneskåpet (även om jag inte har något just nu. Det är rivet och på tippen) och det är så häftigt gammeldags att hänga upp en lite stel handduk med vikkanter! Ja, jag vet att jag är lite konstig… Finns inget som är så bra att torka glas med som linnehanddukar. Jag skulle kunna ge er en liten föreläsning om varför, hehe, men ni ska slippa! Men om ni inte har hellinnehanddukar hemma, införskaffa! (Det går stryka, hmm, men egentligen ska de kallmanglas…då behåller de glansen…) Jag har en väldigt bra mamma också som förser mig med handdukar emellanåt!

Nog om mitt husfruarbete – frivilliga!

Fredagsgympat, jajamensan! Härligt. Säg inte det här till någon – en hemlis – men jag börjar känna mig så fräsch i kroppen…inga valkar, inte så ont i höften längre, inte så stel, pigg! Måste spegla mig när jag går förbi en spegel bara för att se hur snyggt det är när jag tappat sju kilo… och allt det här bara för att jag lessnade på att äta godis vareviga, vareviga dag. För tre och en halv månad sedan.

Efter jag gympat så handlade jag lite grejer, alltid handla känns det som, och ändå så ser det ut i min plånbok som att det går mindre matpengar till lchf-maten. Fast jag försöker köpa så mycket krav och ekologiskt som det går. Och fast de färska jordgubbarna eller hallonen till min frukost är sjukt dyra och dessutom har fraktats alldeles för lång väg.

Maken är på hockey ikväll så jag bjöd sonen på stekt lax (med chili exploisonskryddan), avokado, sallad och färskost med roille-krydda från Krusmyntagården (inga tillsatser i den!). Stekte laxen så den var lite, lite rå i mitten. Mmm. (Är faktiskt rätt sugen på sushi. Mmm.)

Ja det var liksom alles idag – nu ska jag göra mig en kopp kaffe och sedan se en deckare jag spelade in i lördags.

Ha de!

Inga kommentarer: