VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

torsdag 1 mars 2012

Min nya TYSKA i-Phone

Jag är oteknisk. Och jag klantade mig. Och fast jag har ett stabilt blodsocker så blev jag lite irriterad på iFånen när jag skulle ladda hem mitt livs första app – Emojisarna. Lyckades därför på något stressigt, konstigt vänster registrera allt på tyska. Hmm. Jag tänkte att själva Emojisarna kanske var tyskar – vad f-n vet jag? Gör en lång historia kort; efter det så var min App Store tysk. Bara den. Allt annat är på svenska. Suchen und bildung und reisen und so weiter… Word feud på tyska? Hmm.

Efter jobbet gick jag in på Telenor i Ringen. Hon (liten flicka) förstod ingenting, ingenting och ingenting. Hänvisade mig till Mac-affären i Skrapan. Tassade dit lite försiktigt, jag menar, lite pinsamt är det ju. Spelar korkad tant (spelar?). Han lyckas nästan hjälpa mig, men sedan skulle man uppge kontokortet och jag vågade faktiskt inte riktigt. Feg tant. (Finns man om man inte har ett kontokort?) Fick ett telefonnummer till Appple-supporten.

Ja. Den flickan skickar i-Tunes att ladda ner och när det är klart ska jag gå in på inställningar och därefter ändra flagga. Från tysk till svensk. Fast flaggan kommer förstås inte förrän jag lik förbannat behövt uppge kontokortet. Och App Storen är fortfarande tysk! Är (trots det där stabila blodsockret) grinfärdig. Jag vill inte ha en tysk App Store!!!! TA BORT! NU!

Så nu har jag skickat ett mail till flickan som skickade i-Tunen. Och nu ska jag släppa den här tyska telefonen och gå och börja laga LCHF-pizza.

Inga kommentarer: