VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

fredag 22 juni 2012

MIDSOMMAR!

Denna svenska helg! Som idag - på själva aftonens förmiddag - faktiskt bjuder på sol! Himlen är alldeles blå och maken ska strax hissa flaggan. Vi ska äta en lätt frukost ute, lätt för att vi ska kunna äta en liten lunch som inte får bli för sen för vi ska vara ganska tidigt hos våra grannar...gäller få ihop det med maten, hehe!

Igår inhandlade vi färg - jag ska måla innerdörrarna? - någon gång när andan faller på, typ. Och då är det bra om färgen finns hemma.

Vi började våran lilla kortledoghet med lite snacks och ett glas rosévin i solen på gräsmattan. I våra nya utemöbler. Gäller att passa på när det blir sol, hmm.

Vi grillade hängmörad, gräsbetad oxfilé, jajamänsann! och jag hade lagt de i min enkla, men goda marinad och maken grillade de perfekta. Sallad till och en bearnaisefluff (ur Allt om Mats senaste grillnummer) jag återkommer om den senare.

Önskar er alla där ute en trevlig och skön midsommarhelg! Ta hand om er!











Inga kommentarer: