VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

torsdag 31 januari 2013

Torsdagstunika

Gott men tråkigt...

Torsdag. Det är en riktig arbetsdag för mig, jag får varor den dagen och nu kommer det en hel del eftersom jag lagar nästan dubbelt mot förr. Håhåjaja, slit och släp! Avslutade min arbetsdag med att en konservburk ramlade ner från hyllan, jag stod på en stege (för att nå...) och burken träffade min mun...gjorde ont som fan, satt med kylklamp...och dessutom är jag nu livrädd att tanden ska lossa...den ena framtanden är en stifttand sedan drygt trettio år och jag vet att den förr eller senare måste ersättas med en ny...och jag vill inte, hmm. Framförallt för att det kommer bli sjukt dyrt...försöker låta bli tänka på tanden men jag känner av min lite svullna läpp!

MODE


Oj, en fashionista med svullen läpp - kan kanske se ut som botoxfyllt? Kvack, kvack, gratis läppar..! I morse valde jag en lång tunika - går att använda som klänning om man vill - med blommor på! Jag sydde den för säkert två år sedan, gillar kragen. Dessutom passar de till mina grå jeans. Men vilka skor..? Det är inte kul gå ut nu, blött och slaskigt, och de har visst lovat det ska frysa på...suck. Halka, halka. Broddar? Inte en fashionista. Hellre bryter hon benet eller armen. (Monkan däremot kan tänka sig broddar vid extremhalka.) Det blev leopardcurlingkängorna...de är i alla fall coola även om de inte passar vädret!

Kragen gillar jag, den går dra på som luva också...om man vill!

MAT

Veckans middagar har för all del varit goda men min inspiration har gömt sig. Typ. Vegetariskt en dag, varma mackor en annan, sallad på rester igår och en grönpepparkycklingsås med blomkålsmos idag. Suck. Gott, visst, men..? Jag behöver planera, vet. Suck igen, märker ni en viss håglöshet? Dags rycka upp mig! Trycka på publicera-knappen och stänga in mig i syrummet - för jag har varit sysugen hela veckan och faktiskt sytt lite också!

Och i morgon är det fredag - igen!






4 kommentarer:

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Vilken läcker tunika!
Ha en trevlig kväll.

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Nej, usch vilket otur! Hoppas du inte måste gå till tandläkaren nu! Ha iaf en fin kväll :)

http://bakasockerfritt.blogg.se

monkan sa...

Tack!
/M

monkan sa...

Jag hoppas att läppen tog emot värsta smällen...
/M