VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

måndag 29 juli 2013

Lata dagar...

Nu är vi inne i den skönaste semesterlunken jag någonsin haft, tror jag. Vi gör absolut ingenting! Räknar till åttonde dagen och våra dagar ser likadana ut, nästan. ;) 

Sover ganska länge. Äter frukost. Går till stranden. Solar. Badar. Läser. Äter lunch. Spelar yatzy (jag leder). Duschar. Tar ett glas. Väljer taverna. Tar en kaffe. Tar ett glas. Går till sängs. 

Åtta dagar! Jag förstår inget. Min rastlöshet brukar inträda dag två och då kräver jag en utflykt, en rörelse, vad som helst, för jag ids inte ligga i solstolen i skuggan och klia på mina soleksem som jag fått fast jag knappt varit i solen...men vänta nu? Soleksem? Nä, jag har inte fått några! 

Maken har aldrig sett mig så brun. Jag har aldrig känt mig så brun. Jag tror förstås att det har både med lchf att göra och att jag ätit mycket, mycket d-vitamin i höst/vinter/vår! Ska erkänna att jag fick lite eksem på benet i juni efter Kefalonia, men det var det lilla - jag brukar få på armar, hals och mage. (Trots detta gillar jag värme men i skugga)Till nu då när jag faktiskt solar!!! Och njuter. Är ingen idiot, så jag skuggar också! 

Nu sitter jag på strandtavernan, i skugga, med ett glas vin, vatten och en bok. Kan inte må bättre. 

Böcker, ja. Köpte fyra pocket på Myrorna innan vi åkte, de är utlästa, hehe, hittade en Arne Dahl på hotellets "bibliotek" där mina är inlämnade. Älskar det systemet med semesterpocket. Behöver inte släpa hem några böcker. Får plats med en - eller två - ouzo istället! 

Sol på er!

4 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Sådär brukar våra dagar också se ut, minus alkoholen då! Genast känner jag mig väldigt gammal, hehe! :D

Skönt att du KAN sola om du vill. Maten och pillerna har nog gjort sitt, underbart!

Härligt att du kan slappna av!
Fortsätt njuta och vila upp er!
Kram C <3<3<3

monkan sa...

Det är lite fascinerande, jag har haft soleksem senaste 30 åren...

Kramar på dej! <3

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Åh, vad härligt. Njut!

Jag skulle så gärna byta plats med dig just nu... här regnar det idag. :(

Kram

monkan sa...

Tack, vi njuter!
Trist med regn, fast trädgården kanske behöver sitt...

Kram/M