VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

fredag 2 augusti 2013

Hemlagad aubergine saganaki

I går kväll lagade jag mat på rummet. Vi var lite trötta, vi skulle planera morgondagen och vi var inte superhungriga. Värme och vind gör sitt!

Aubergine saganaki 
utan redskap, typ

Aubergine, tomat och paprika inhandlades lokalt. Allt skars i skivor/kvartar med den - av två - lite vassare matkniven. Lite tricky. Saltade ur auberginekvartarna, torkade de sedan torra med toapapper.

Stekte auberginen och paprikan i kastrullen, i smör och lokal olivolja, till de mjuknat, jag saltade, sedsn la jag på tomatskivorna. 

När tomaten var hyfsat varm smulade jag över fetaost. Voila!

Serverade med parmaskinka, oliver och minibabybel. Och det blev en riktigt god middag! 

Till drack vi ett rödvin från Lesvos. Lyx. ;)
Arbetsbänk

Matlagningskärl

Aubergine Saganaki

Tillbehör

Rent a car
Nu har Monkans rastlöshet slagit till! Elva dagar i solen, rekord! Så idag och i morgon blir det rent a car. Nu ska vi se lite av Lesvos utanför vårt Petra/Molivos! Det ser jag fram emot, alla talar om hur fint det är. 


Inga kommentarer: