VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

torsdag 22 augusti 2013

Prickig pasta

.Nu är jag inne i någon slags pastaperiod...häromdagen skulle jag konvertera ett Jamierecept som innehöll broccoli; en slags grön pastasås. Så jag gjorde grön pasta till, hehe, eller grönprickig! I pastasmeten rörde jag ner 1/2 dl hackad persilja (persilja innehåller mycket järn som jag behöver! Och broccoli.) och sedan gjorde jag som vanligt. 


Körde färdiggräddade plattor i min gamla pastamaskin! Fina tagliatelle blev det minsann. Nöjd Monkan och den där pastamaskinen har stått oanvänd väldigt länge...

Någon mer än jag som har en Atlas pastamaskin gömd i något skåp..?


Titta! Perfekt tagliatelle! 


Den här bloggen som jag skriver den var inte alls LCHF från början! Jag köpte mig en kokbok i november 2011 - Middag på 30 miuter med Jamie Oliver - med många spännande recept. Insåg ganska snabbt att jag inte hann laga maten lika snabbt som han, trots min matlagningsvana. Och så skrev jag lite om det och vad som hände i köket och hur lång tid det tog...ganska roliga inlägg nu när jag läser de så här långt efteråt!

Så blev jag i slutet på november 2011 förkyld för andra gången på fem veckor - rejält förkyld som vanligt - och i feberdimmorna läste jag Matrevolutionen och min hjärna bestämde sig för att prova LCHF  först en vecka och sedan gick veckorna av bara farten! Men så mycket Jamiemat blev det inte utan bloggen kom mer och mer handla om LCHF; frälst som jag blev. ;)

Fast jag gillar fortfarande Jamie! Han vurmar trots allt för riktig mat, ekologisk och tillsatsfri; men, rätt mycket kolhydrater...

Så nu har jag, nästan två år senare plockat ur några 30-minuters recept jag ska konvertera till LCHF! Med tidtagning...
 
Fortsättning följer.


2 kommentarer:

Unknown sa...

Pastamaskin måste jag också köpa!
Kul att göra om goda recept till LCHF! :)
Dina pasta-rullar ska jag göra till nästa vecka!
Kramar!
//Lana

monkan sa...

Hehe, Lana, så mkt tror jag inte hen använder en pastamaskin när hen äter lchf...jag använde inte min så mkt innan heller och nu stod den långt inne i ett överskåp!

Trevlig fredag, veckans bästa dag! Kram/M