VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

onsdag 21 maj 2014

Fotohomestyling

Vi sliter med försäljningsförberedelserna. Hinner inte blogga, hinner inte läsa andra bloggar, Instagram (jag heter tantmonkan, följ mig gärna) får någon enstaka bild i alla fall! Gympan har fått stå tillbaks några dagar men idag hann jag det efter jobbet.

Fotografering
Igår var fotografen här och fotograferade huset från ut- och insida! Efter helgen läggs vårt hus ut på internet. Allt detta gör mig stressad, har haft både magkatarrkänning och hjärtklappning...stressad - inte för att vi ska sälja - utan för att det hela tiden är något som ska fixas, för att jag inte vet hur det ska gå, för att jag bara vill att det ska vara över; listan på stressmoment kan göras längre än så, det mesta faktiskt...

Färska blommor. Som det skulle vara!

Vart är alla prylar..?
Fick en checklista från fotografen på mejl. Den skrev jag ut och så följde jag (vi) den - nästan - till punkt och pricka. När vi var klara fanns knappt en pryl någonstans. Köksbänkarna tomma, inga maskiner framme, "onödiga" prydnadssaker borta, bara blommor i fönstret, hallen tömd på skor och jackor, tandborstar bort, ojoj vad jag tog bort grejer. 

Säger bara: vi kommer ha tur om vi hittar grejerna igen...sladdar åkte ner i lådor, skorna hamnade ovanpå vår pappersåtervinning, pärmar med mina recept likaså (måtte de inte slängas!) överallt där det fanns en dold förvaring försvann de synliga sakerna. 

Fick högsta betyg av fotograf och mäklare. "Det var en lätt fotografering, inga prylar ivägen". Tack. Jag gör som proffsen säger och tar inga egna initiativ; vill ha ut varenda krona.

Laddat för öppna spisen. (Fast det är typ sommar)

Uteblommor
Tamefan om jag inte hann plantera lite petunior också! Som en furie for jag runt på gräsmattan och fyllde de sparade krukorna (gissa hur många som hamnade på tippen? Många...) med ny jord och lila och rosa petunior - allt ska matcha, det ska inte upplevas rörigt - på mindre än en timme. Bara lite trött i ryggen efter den sköna framåtlutande stilen.

En del "onödiga" prydnadssaker (med flera loppisfynd) fick plats i min fd tyghylla. Faktiskt kommer de mer till sin rätt så här än utspritt..! Jag lär mig. 

Vila
Nu tar vi det lugnt några dagar, till lördag när vi har lite utejobb... Tips från mäklaren: gå runt huset och titta på det med en köpares ögon. Vad gillar ni inte? Ändra. Hmm, kan bli en del att göra. Hoppas jag kan gå i bikini! 

Sköt om er!

Inga kommentarer: