VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

lördag 31 maj 2014

Plock vid grillen

På helgerna när vi grillar har vi ofta något litet plock medan vi väntar på att grillen ska bli varm. Älskar doften när briketterna börjar bli varma; nej vi har inte tändvätska utan eltändare till briketterna!

Ibland bara nötter eller oliver, ibland lite mer avancerat! Och ibland får kylen avgöra...

Fetaost, melon och prosciutto
Ja...tre sorter i små munsbitar samsas på fatet och garneras med basilika och nymald svartpeppar. Enkelt och gott!

Se mina små plock-gafflar! Ja, de syns kanske inte så bra (lilla svarta som sticker upp till vänster...) men jag fick tolv stycken för sextio spänn! Hehe, nöjd! Snyggare än tandpetare...

Instagram
Jag finns på Instagram och heter tantmonkan. Följ mig gärna!

Sköt om er!

1 kommentar:

Unknown sa...

Åh, så underbart att grilla! Perfekt med lite plock medan man väntar!