VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

fredag 30 maj 2014

Vi jobbar vidare...

Vad jag längtar till allt detta är över! Våra måste-göra tar aldrig slut...och jag vill bara göra annat. Kommer på maträtter, kläder att sy, min fantasi på vad jag skulle vilja göra är ungefär det enda som finns i min hjärna nu!

Typiskt visningsstilleben. 

Beach 2014
Men målet att till semestern se ut som en hunk - fast kvinnlig sådan - tummar jag inte på! Minst fyra, helst fem, gånger i veckan befinner jag mig på ett gympagolv någonstans i Stockholm. 

Insidesstädning
Denna långhelg står städning inuti på agendan. Inuti lådor, inuti garderober, inuti alla utrymmen som en presumtiv köpare på visningen kommer att titta in i. För den beställda visningsstädningen gör bara ytskikt och - tack och lov - fönstrena! 

Igår blev skafferiet och kryddlådan städade. Hmm. På tiden om man säger med tanke på vissa utgångsdatum. Nu finns inget där med socker eller gluten.

Idag fortsätter lådstädningen. Maken tar utrymmet under trappen där spindlarna bor.

Middagsplanering
Har gjort en fantastisk - om jag får säga det själv, hehe - planering med god mat inför långhelgen! Med förrätt, varmrätt och efterrätt varje dag. Belöning efter var arbetsdag! 

Fisk i folie
I går blev det en klassiker: fisk och grönsaker i folie på grillen. Så väldigt gott och frågan man ställer sig är förstås varför man inte gör detta oftare..? (Vi hade först tänkt bara grönsaker i folie och väldigt lättgrillad tonfisk separat men tonfisken i fiskdisken var bara en liten rest så vi tänkte om.)

Smör i botten, tomater, paprika, gurka, salladslök och sparris och på toppen bitar av gös och sparrisknopparna! Massor med salt och lagom med svartpeppar. Vik ihop folien ordentligt och lägg paketet på varm grill ca 20-35 minuter, beroende på grill och hur mycket du har i paketet! Kolla efter 20 minuter, fisken ska bli vit men helst inte falla isär för mycket.


Fisken utlyft och grönsaker och smörsky ovanpå. En grillad citronskiva (prova, det är gott!) serverades till och även en aioli med chili. Vi åt verkligen upp allt!



En vit italienare från Vinlådan passade utmärkt till fisken!

Instagram
Jag finns på Instagram och heter tantmonkan. Följ mig gärna! 

Sköt om er! 


Inga kommentarer: