VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

torsdag 1 maj 2014

Långledigt med arbete

Skönt med fyra dagars ledighet. En ledighet som det ska jobbas på...nu har vi klart med alla datum inför fotografering/visning. Energibesiktning är gjord och en besiktning inför doldafel-försäkringen vi ska teckna. Visningsstädning är bokad. Puh! Till vecka 21 ska vi vara klara med allt röj - tar fan aldrig slut - och det ska vara stylat och klart! Tre veckor senare är det visning. Nervöst.

Snö
Som så många andra vaknade jag upp till snöflingor i morse. Vi hade planerat uteröj men vi börjar inne istället, det ska klarna upp efter lunch. 

Än så länge en utekruka planterad. Frosttåliga penséer, vilken tur, det är snöflingor som är det vita på jorden i krukan...

Beach 2014
Lagom kontrast till snön, men gympan fortsätter jag envist med! Av de fyra lediga arbetsdagarna ska det gympas på tre av dagarna. Sedan jag ökade på gympan har min värk i armen - som nästan var borta - helt försvunnit! När man haft ont länge så vänjer man sig på något konstigt sätt och nu när det onda är borta så blir jag lika snopen varje gång jag svänger upp armen och det inte tar emot! Nu inbillar jag mig att min onda höft blivit mindre ond...ni hör, jag är som en gammal tant, ont här och där...men nu är det bara höften kvar!

Middagskaos
Nästan. Har ingen riktig ordning på matlagningen just nu, har inget bröd i frysen, fröknäcket är slut, frysen så gott som tömd på matlådor, där finns bara diverse fonder, hehe. Suck. Hinner inte riktigt med, träning och röj kommer ivägen. Ska ta en del av någon dag och planera och handla inför kommande veckor! Men en av de bra sakerna med LCHF är ju att det går laga mat med rätt enkla ingredienser. Ägg, ost, grädde och grönsaker kommer man långt med! 


En grönsakspaj med räkor mättar bra. En omelett med bacon och en sallad är en bra middag. Ostpanerade aubergineskivor med tsatsiki och grekisk sallad. Så det är klart att det inte går någon nöd på oss här på Lilltäppan! 

Instagram
Jag finns på Instagram och heter tantmonkan. Följ mig gärna!

Sköt om er!


Inga kommentarer: