VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

söndag 17 mars 2013

Bufféfrukost

Förmiddag
Söndagen började med sol men nu verkar det mulna på. Trist. Vi åt en stor frukost, stekt ägg och bacon, parmaskinka som pålägg till brödet, grönsaker och som avslutning plättar med vispad grädde och hallon. Kaffe såklart! Riktigt gott. Jag är annars ganska försiktig med bacon och äter det inte alltför ofta. Inte för att jag inte tycker om det - skulle kunna äta det varje dag - men det innehåller för mycket av sådant jag gärna undviker, hmm. Parmaskinka är också processat kött, eller? Saltat och torkat, hmm. Köper sådan parmaskinka som bara innehåller skinka och salt! Eftersom den har hängt någonstans i något år eller så och torkat till sig och blivit god så behövs väl inte konserveringsmedel? Nä. Ett evigt pyssel undvika onödiga tillsatser det ska gudarna veta. Att jag orkar..!

Perfekt med söndagar när frukosten får bli stor och lång!

Fin fiskmiddag
Lördagsmiddagen blev kanon! I Peter Robinssons senaste bok "En förgiftad man" gjorde huvudpersonen lax med senap och parmaskinka; jag blev tvungen skriva det i mina anteckningar i telefonen för jag kände direkt att det skulle gå göra något av den idén! Och det blev ett experiment som lyckades. Och vilken tur att det inte var laxen som var giftet..! Mer kommer när text och bilder är klara. Kanske redan idag för jag är ivrig att förmedla det, hehe!

Ha en bra söndag därute!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Smaskens! :)
Visst är det härligt med lata heldagar och frukostar/brunchar!
Är också försiktig med bacon, äter det sällan...Vill så gärna hitta bacon utan tillsatser...
Ha en underbar dag!
Kram kram
//Lana

monkan sa...

Söndagar är den dan när jag känner mig så utvilad så jag vill vara ledig en dag till...
Kram /M