VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

onsdag 8 februari 2012

En till tråkdag

Vilken vansinnigt dålig mat-dag! Tog fel matlåda ur frysen, nej fel, en felmärkt matlåda. Innehöll bara en sås, ingen kyckling…gjorde ett halvhjärtat försök med riven ost i såsen, men, neej…stekte då ostplättar och åt dem. Inga grönsaker. Sedan var jag mer hungrig, puh! så lite senare stekte jag creme fraiche-plättar. Inga grönsaker. (Serverade spenatsoppa idag och avstod den – varför? – alla hävdade att den var jättegod. Hade ju matlåda med.)

För att kompensera bristen på grönsaker – grönsaker som jag faktiskt börjat vänja mig att äta vid varje måltid – tog jag en saftig och himmelskt god clementin. (Alltså det finns en del rabiata lchf:are som bestämt hävdar att frukt knappt innehåller några nyttigheter, bara socker, men jag behöver ju inte lyssna på allt? Dessutom tror jag inte på dem.)

Fast man kan undra om jag inte lärt mig något alls? En timme efter frukten kommer suget och ett lätt illamående. Det här är ingen ny känsla hos lilltäppans husfru, nehej, vad hade jag novalucol till förut, tror ni? För att rapa bort illamåendet.

Så ost och ägg i stekt form tillsammans med creme fraiche, det kommer inte gå till historien som näringsriktig måltid så mycket vet jag. Och börjar man slarva så fortsätter man slarva… handlade färsk strömmingsfilé att ha till middag men väl hemma var jag inte ett dugg sugen på det. Ge mig cashewnötter! Salta! Sedan Assar försökt ta sig in i paketet – han fick smaka en sedan – åkte de in i frysen…grabbarna ska beställa pizza – för det är jag sugen på – men maken har förbjudit mig!? Fan.

Jag kanske kan steka lite ost???

Okej, lite roligare saker nu. Ska se Tomas Ledin på Södra teatern den 14 mars. Han gör en nyspelning av sin första skiva, Restless mind, som släpptes 14 mars 1972!

Och jag sydde faktiskt en tröja igår. Än finns det hopp.

Men om någon höll upp en påse Polly rocks framför mig skulle jag ta den, slita upp den och tugga i mig varenda en. Direkt! Bara så ni vet.

Inga kommentarer: