VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

måndag 27 februari 2012

Pastamåndag

Måndag igen…har förkylningsaning i hela kroppen och skippade därför gympan. Surt. Har ändå hunnit sy en kasse, till ett födelsedagsbarn (vuxen) på jobbet.

Rostade i morse en skiva av det bröd jag bakade igår. Det var rätt ok, jag är inte helt överförtjust i den lilla mandelsmaken, men konsistensen var rätt ok. Funkade bra med ett skivat ägg på. Har sex skivor i frysen, det blir nog bra ett par morgnar!

Fick hämtning av maken på jobbet, vi åkte och handlade, till exempel behövde vi kaffekapslar. Strykande åtgång. Men gott kaffe!

Och som vanligt står jag vid spisen sedan, idag tillverkade jag LCHF-pasta, lite meckigt är det, men det blir ett bra resultat. Fnular på att göra jättestor sats och sedan använda pastamaskinen för att få remsorna jätteproffsiga. Nu klipper jag de med sax…

Gjorde en gräddig tomatsås med chorizokorv till pastan och en gurk- och avocadosallad. Blev riktigt gott. Fast det är nästan all LCHF-mat!

Efter middagen blev det kassen – den här blev riktigt fin! Och sedan ”30 grader i februari”, oj, vilken tragisk (men bra!) serie. Men dog han verkligen, Kjelle?

Inga kommentarer: