VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

måndag 13 februari 2012

Måndag

Igår kväll lyckades jag till slut slita mig från datorn och smita in i syrummet. Väl där hade jag ut tio olika tyger i varierande storlekar - mest för små - för att hitta ett snyggt tyg till min senaste symani - tunika med skortstenskrage. Icke. Mummel, mummel. Men vänta...hmm, hade jag inte ett plysch/sammetstyg i rostrött från dotterns jobb? Som jag fått vid någon rensning de gjort? Lite leopard, flammor, och skiftningar i färgen?

Japp, det hade jag! Och det borde passa till tunikan. Klippa, klippa, klippa ut. Hockeyn? Nej, sy, sy, sy ihop istället.

(Detta blev den tredje tunikan i samma modell. Allt eller inget.)

Jäklar vad snygg den blev! För en gångs skull blev jag nöjd på stört, hehe. Och jag tycker mig ju vara så himla slank nu för tiden (det är möjligt att mina ögon har ändrats av fettet och bara ser smalt - vad vet jag. Andra kanske fortfarande ser bredden på baken) att jag kan ha en rak liten sak utan att känna mig grotesk. Eller att det syns var trosa och strumpbyxa skär in. Jag ska ha den om två veckor när vi ska bort på en inflyttningsfest som har alla möjligheter att utvecklas till en spektakulär och minnesvärd fest. Eller så blir det bara ett fylleslag...

Middagen igår blev för all del god, men jag rekommendrerar inte fläskkarré till Lillemor-receptet. För fett, faktiskt. Häpp!

I morse när jag skulle fixa mina plättar så hade jag gjort slut på creme fraichen till Lillemor. Panik först. Inget bröd, ingenting?

Tack för det låga blodsockret, det fanns ju turkisk youghurt! Funkade lika bra, lika gott! Suveränt recept.

Och nu kommer dagens roliga: Stannade till i stora gallerian på väg hem och inhandlade ett par nya jeans - mitt enda par har slitits och nötts mellan låren - vet inte hur många gånger jag lagat de - och jag kunde gå ner en storlek. Fantastiskt!

Kycklinglever i gräddsås med lchfpasta och salsasallad var dagens middag - mums!

Och innan jag slutar för denna dag; Radioköparen har skickat ett mail med elva bilder som visar hur maken ska packa ner radion i lådan. Jiiz, hur ska detta sluta?

Inga kommentarer: