VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

söndag 26 februari 2012

Potatisgratäng och rostbröd med bilder!

Så är söndagen snart slut; säng säng säng.

Har gjort "potatisgratäng" på rättika, tack Birgitta Höglund! Blev så himla bra och gott. Jag använde ytterligare ost i den, riven, fet prästost. Till den åt vi min mammas porterstek, som hon gjort och vi hade i frysen. Broccoli till. Oj,vad gott vi åt! Detta är en rättika:

Vicken lycka! (Potatis)rättikagratäng!

Sedan har jag bakat ett bröd från Klara Desser som ser högt och fint ut. Kan kanske gå rosta? Det är kruskakli i från vete; kanske inte helt renlärigt men om det funkar så funkar det!
Innan ugnen:


Lilla mamma (min alltså) gav mig tipset på att tillverka brödformen av folie, verkar ju ha funkat det med. Tack!
Efter ugnen:

Så morgonens frukost blir fjällfil, nötmysli och rostbröd med ägg. Tänkte variera plättarna denna vecka!

Inga kommentarer: