VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

måndag 17 juni 2013

Långbro

Personalmiddag
Just hemkommen från vårens personalmiddag som denna gång intogs på Långbro värdshus. Ätit riktigt gott!

Först blomkålsterrine med rimmad röding och nån citrongrejs, supergott! 
Förrätten

Sedan kycklingbröst med persiljerotscreme och portvinsgräddsås. Inte illa! 

Socker
Högsta poäng fram till efterrätten som
var en gigantisk crème brule...i en oval form ca 10x15 cm...på tok för stor! Sedan kan ju inte de veta att det sitter en sockerberoende kärring där som först tänker avstå efterrätten men så hör hon hur de runt ikring börjar knäcka sockertäcket och då tar någon annan skeden och knäcker hennes täcke och skeden stoppas in i hennes mun och hon blundar och njuuter och en sked till hamnar i munnen och en till och en till...men så jäklar, nu får det vara nog! Vakna! Som i påtvingad trans skjuter jag undan formen långt ifrån...bara en smak till...

En tredjedel fick jag i mig. Idiot. 

7 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Det är inte lätt att stå emot! Tänk vilken inverkan socker har på våra hjärnor, läskigt!

Du är ingen idiot sådetså! Gör om och gör rätt nästa gång!

Vilken god mat du åt i övrigt, den där förrätten så jättesmarrig ut!

Kraaam fina du <3
C

monkan sa...

Ja, jäkla sockervärld! Blä!

Och den här andra människan/vålnaden som tar över...vilket övertag..!

Kram/M

Unknown sa...

Det är jättejobbigt att stå emot när man väl börjat! Jag är precis likadan idiot...
Önskar att sockret inte fanns på jorden överhuvudtaget! Grrrrrr....
Kramar!
//Lana

monkan sa...

Det är sån tur att det finns andra sim förstår! För vanliga människor, hmm, ja, de tror att det bara är säga nej. De har inte den där blixtsnabba skepnaden i sig som kastar in sockret i munnen..!

Tack och kram/M

Mitt liv som fru L sa...

Ja, visst är det läskigt hur snabbt den där "andra personen" tar över ens riktiga jag...såfort man stoppar sockret igen! Bra att du bröt ätandet! Jättebra gjort! Ät nu bra med fett och protein så ska du se att sockermonstret försvinner!

Kram C <3

monkan sa...

Tack gulliga du! :)
Gjorde faktiskt en rejäl gräddsås till kycklingen på lunchen idag. Mätt ännu... ;)
Kram

Unknown sa...

Starkt att du ändå sade ifrån till slut! maten såg också mycket gid ut!

http://bakasockerfritt.se/