VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

torsdag 13 juni 2013

Vardag igen

Som vanligt, nästan...
Ojoj, dagarna springer iväg efter den sköna semestern..! Att jag och söta dottern hade en härlig vecka har ni nog förstått, det var kul med wi fit så jag kunde blogga lite; bilderna gör sig dock kanske inte så bra, men, men, det går inte få allt!

Och tänk vad fort det går att ramla in i vardagen...känns knappt att jag varit ledig, puh! Händer grejer också, lilla sonen har provflyttat hemifrån och jag och maken har sedan ett par månader även vi beslutat oss för att flytta. Nästa höst. För då blir en nybyggd lägenhet till oss klar. Hehe. Så vi har träffat mäklare som typ slåss om att få sälja hus och nu återstår det svåra i att välja den rätte/rätta av dem...

Eftersom jag aldrig tycks lessna på just Grekland så blev det en aningen grekinspirerad middag häromdagen.

Köttfärsbiffar
Tog helt enkelt mitt favoritrecept på köttfärsbiffar och kryddade upp de med rökt paprikapulver - mest för att min chili explosionsburk var tom...

Aubergine
Stekte sedan  aubergineskivor - som fått dra ur med salt en stund - i en blandning av smör och rapsolja till de fått sådan där fin brun färg. Flingsalt och svartpeppar över. Lät de färdigstekta skivorna rinna av en stund på hushållspapper, inte rädd för fett, nej, men det är så jobbigt när det feta droppar på kläderna. Svårtvättat. 

Varm tomatsalsa
Hade en ask körsbärstomater som jag skar i små kvartar, hackade en liten rödlök och en chili och stekte ihop det till tomaterna såg lite ledsna ut, liksom ramlat ihop. Vred salt och peppar över.

Allt det åt vi med fet yoghurt som skulle haft lite vitlök i sig om jag haft någon hemma. Men det hade jag inte så det fick bli naturellt.

Till och med porslinet...jo, det heter Taverna..!


God tomatsalsa. Varma tomater är gottgott!

Inga kommentarer: