VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

tisdag 4 juni 2013

Pool eller hav?

Strand
Här i Lourdas finns en flera km lång strand med ett turkosblått vatten. I stan är den stenig men ju längre bort desto finare sand. Och ju längre bort desto mer öde. Vi promenerade där igår och bakom var och varannan klippa låg folk nakna och solade. Hmm. Inte min grej; de andra får höra som de vill. Såg en som förmodligen kommer ha svårt sitta idag när solen gjort sitt...

Pool 
På hotellet finns en liten pool. Ingen man simmar längder i, hehe, men det glimmar fint blått och utsikten när man sitter där är fantastisk! Elin har förälskat sig i berget, Mount Enos. Det är även det berget som som ställer till det med moln och regn! 

Rastlösa
Men hur kul är det sitta och häcka vid poolen på en skala mellan ett och tio? Inte min grej. Inte Elins heller. 

Ännu finns inga solstolar nere vid stranden. Turister finns men inga mängder och hur kul är det att ligga på stenar? Nä, inte min och Elins grej. Därför blev det poolen. 

Efter en timme var både hon och jag rastlösa så det kröp i benen.

Vi gav upp, hängde på oss ryggsäckarna och begav oss på promenad. Att ni vågar, tänker ni. Men nu hittar vi här och vi kan inte förstå hur vi kunde gå så fel...Det gick stora vågor, vi gick barfota och höll skorna i handen. För andra gången på två dar blev så mina gympaskor blöta...

Solstolarna
Varför har de då inga solstolar på stränderna? Jo, vi är i Grekland, gubevars och här i Lourdas lägger de ut solstolsuthyrningen på auktion/anbud och det var inte klart än. En vecka, två veckor kanske fyra...no stress. Nä. Typ. 

Maten 
Lunchen igår blev klassisk; greksallad och tzasiki. Mums, tomaterna! Vid middagen fick jag ett hjärnsläpp och tog moussaka. Bechamel med vetemjöl...potatis...idag är jag fisig minsann!

Nu väntar en bilutflykt med ett par från hotellet. Vi hoppas på sköldpaddor! 

2 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Trist att det inte finns solstolar :( Inge skönt att vare sig ligga på sten eller sand tycker jag!

Tur att inte du är med på resa med mig. Jag kan ligga i en solstol en hel dag och prata,läsa bok eller titta på folk! Fast jag älskar också att promenera i nya omgivningar! Såklart ni ska våga!

Jag håller tummarna för att utflykten blir toppen och att ni får se sköldpaddor! Håller också tummarna för att ni slipper regn!

Ät bättre mat, tänk på resesällskapet...du vill väl inte ha ihjäl henne? hehe :D

Mmm jag vill ha den där salladen med fetaost och tomater, dreglar här nu ;)

Stor kram <3
C

monkan sa...

Det är lite lågsäsong och inte så mycket att titta på...förmodligen därför bi blir lite rastlösa...

Nä, inge mer slarv..! ;)

Kram/M