VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

lördag 15 februari 2014

Lördag

Ojoj, vad veckan dragit iväg..! Har - nästan - haft datoruppehåll, hmm, lite Instagram, lite Facebook, lite smartphone...

Träning
Har kommit igång rätt bra med träningen, lägger upp veckans träningar vecka för vecka. Det blir i princip varannan dag, ibland två dagar på raken, men jag är noga med att ge mig återhämtningsdagar. Så nu är lördag och söndag lediga, sedan blir det måndag, tisdag, torsdag, fredag till veckan...känns bra!

Maten
Tacka och lov för min moussaka. Den har räddat flera av veckans middagsproblem.

Bio
Vi var på bio i veckan också! Såg Hundraåringen. Bra. (Maken hittade ett biopresentkort på 200 spänn i vår låda...Bra, då ser vi Hundraåringen. När han ska köpa och betala så,visar det sig att vi redan använt kortet...haha! Men varför hamnade det i vår låda igen? #slarviga familjen Typ.)

Alla hjärtans dag
Vi körde genomgående skumpa igår; först med snittar på knäckebröd med smetana, löjrom och rödlök. Återigen är det enkla godast.
Sedan hade jag gjort en slät räksoppa på diverse skaldjursfonder från frysen...till hade vi smörstekta pilgrimsmusslor och parmesanchips.
Avslutade med chokladdoppade jordgubbar men då var skumpan slut...

Ja så här då, snittar, soppa och jordgubbar. Som sagt: kärlek.

Greklandsmässan
Fick en inbjudan till en Greklandsmässa i Globen, annexet denna helg, fixade såklart biljetter och efter en grå regnpromenad idag så styrde vi kosan dit. Där fanns en del grekiska delikatesser, mängder med turistresmål och de fem största svenska researrangörerna. Vi hade ju en "offert" ute hos Ving, en offert vi var väldigt nöjda med men vi hade inte hunnit boka. Denna helg erbjöd Ving riktigt bra rabatt på resor just till Lesbos så vi bokade direkt! Dessutom visade det sig att Icakortskunder fick 600 kr i rabatt så resan blev bra mycket billigare än vi tänkt oss. Vi är sjukt nöjda och har pratat Lesbos hela dagen...(Vi var på mässan max en timme men det kändes som en lönande timme.)

Plankstek
Maken har längtat lite efter plankstek. Nu fick han det. Den blev med oxfilé för det var extrapris...har provat göra plankstek på LCHF-vis en gång tidigare, då gick det sådär...värsta messen.
Nu mixade jag den kokta, väl avrunna blomkålen enbart med två äggulor och en klick smör vilket var helt okej och den blev inte ett dugg rinnig!
Väldigt, väldigt gott och bearnaisesåsen blev så jäkla god! Ja, allt blev gott! Lyx.

Något av det godaste vi ätit på länge. Vill äta det igen men det är slut.


Instagram
Jag finns på Instagram och heter tantmonkan där. Jag är privat, dvs jag behöver godkänna, det för att i början fick jag så många konstiga följare...men Ni fär gärna följa mig!

Sköt om er


Inga kommentarer: