VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

tisdag 3 april 2012

Bränt

Skulle bara fixa en grej på datorn innan jag åt frukost. I stekpannan puttrar min frukost - creme fraiche-plättor. Fastnade. Hmm. Brände frukosten! Hmm.

Creme fraiche-plättor 3 små

125 gr creme fraiche
1 ägg (ganska stort)
1 krm salt
(1 krm vaniljpulver)
knappt 1 msk fiberhusk

Jag mixar först allt utom husken med mixerstav, sedan tillsätter jag den och mixar mera. Det får svälla ett par minuter. Steker de i kokosfett; antingen klickar jag ut tre st i en större stekpanna eller gör en stor i en mindre stekpanna...Jag börjar på hög värme men sänker ganska snart till medel och de får gå ett par minuter på var sida.

Servera med vispad grädde och lite bär. Och ibland har jag bara tagit smör som sakta får smälta...

Originalet kesoplättar från Åses blogg.

Skrapade bort lite av det brände, fick i mig lite. Tur att vi äter lunch tidigt på jobbet. Så pass tidigt så jag kommer inte få någon blodsockerdipp bara för att frukosten blev lite bränd...

Inga kommentarer: