VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

lördag 26 oktober 2013

Boktips


Har läst två böcker denna vecka. Först Kaffe med rån av Catharina Ingelman-Sundberg om ett gäng pensionärer som tar sig in på brottets banor. Den är förvisso en aning tänkvärd i vårt omsorgsnedrustade Sverige men jag tyckte inte den var särskilt...intressant. Lite gäsp, faktiskt...

När jag köpte boken ovan så valde jag mellan den och En man som heter Ove av Fredrik Backman, men köpte inte den då eftersom jag ibland tycker att allt skrivs av män om män, typ...(ja, lite förkyld och dimmig i huvudet var jag). Sedan köpte jag den i alla fall. Klockren! Jag har skrattat och gråtit när jag läst den. Roligt och underhållande skrivet. Men med en allvarlig ton. Om du inte läst den, gör det!

Easy cover
Tog oss idag iväg och köpte renoveringstapet som ska upp på väggarna i "syrummet" och takfärg. Vi ligger efter i vår planering för jag lyckades smitta ner maken med min hosta - och han är aldrig sjuk! - så ingen har orkat något i detta hem...planeringen var att vi idag skulle stå och få upp nämnda tapet på väggarna, men, men. Dessutom är det sport på teven. 

Vilt på Lilltäppan
Ja det går inte särskilt vilt till här egentligen, hmm, men jag fastnade vid vilt-disken på Ica och kom hem med älgbiff, älginnanlår och älgfärs...plockade lite trattisar också när jag ändå var inne i affärn! Så jag ska bjuda maken på biffen ikväll och se om jag får fart på honom! 

Monkans bästa
Ikväll börjar "Så mycket bättre" och det är ett favoritprogram! Dessutom så är Bo Kasper Sundström med och honom gillar jag! En av anledningarna till mitt gillande av programmet är att de inte tävlar och ingen blir utslagen. Jag är så vansinnigt trött på all utslagningsteve så Bläh! 

Inga kommentarer: