VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

tisdag 9 oktober 2012

Mitt kök

Jag har ett ganska nytt kök. Ja, hehe, det är faktiskt två år sedan det blev klart men det känns nytt! Lagar ju en hel del käk, japp, och det fungerar som jag tänkt mig när vi ritade det, jag och maken. (Det är bara ugnen som strular, måste skriva ett surt trevligt brev och klaga vid tillfälle). Det blev stort och ljust men med färg och retro, sådant som är typiskt jag och maken! Turkos med limegrönt, hehe, och jag blir glad av färgerna!

Nu är snart det angränsande rummet helt klart, det tillhör nästan också köket, för vi har öppnat vägg. Det är där vi bland annat har zebrahörnan. Kvar är bara dörrar till skänken och ett hyllsystem (för alla mina kokböcker!) runt fönstret. Ja just, en teve också...

Vi har spishällen på köksön och en frihängande fläkt över. På fläkten och på en bricka på bänken har jag oljor och kryddor som jag använder dagligdags. Det har faktiskt tagit till ända nu när jag fått det mesta på plats för att inte springa benen av mig runt i köket och hämta grejer. Har möblerat om lådorna ett antal gånger, till förtret för övriga familjemedlemmar som nu lägger tillbaka prylarna helt fel...

Min gamla Billy stavmixer matchar nya köket! Och chili explosions förgyller vilket blomkålsmos som helst!

På fläkten trängs oljor, vinäger och snygga kryddburkar

Olika kaffe för alla...men gott blir det oavsett! Och i den vackra gamla plåtburken förvarar jag fröknäcket.

Stort, ljust, färgglatt och trivsamt! Med köksön som den mittpunkt vi tänkt oss - det bästa i mitt kök!

Vad är det bästa i ditt kök?

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vad fint med alla burkar, flaskor och kryddor!
Kul med nytt kök!
Vi är precis i mitten av planering, förberedelser och beställning av vårt nya kök! :)
När vi är i Thailand i två veckor i början av november ska vårt kök renoveras! :) Ska bli såååå kul! :)
Ha en toppen tisdag!
Kram kram
//Lana

Mitt liv som fru L sa...

Mäh, jag vill ju ser MER bilder på hela köket ;)

Jag kan inte säga att jag har något "bästa" i mitt kök. Vårt kök är så slitet och fult...Möjligtvis en gammal sliten vit våg som jag fått från min mormor, som jag har avokado och citron på!

Kram C