VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

måndag 10 december 2012

Ostburgare

Hockeyeftermiddag på söndagen - jag går någon enstaka gång när det finns en biljett över - en riktigt dålig match, det såg även en amatör som jag. Dessutom förlorade vi. Sist jag var med på en match så köpte jag kaffe i en av periodpauserna och blev tvungen "mjölka" kaffet med fuskmjölk, huh, jag ryser ännu! Men, hehe, nu tog jag egen gräddmjölk med. Lurade Unilever, japp, sälja sådan skit till mig, nej, inte en gång till!

Sedan när vi kom hem var middagen tvungen gå snabbt för vi skulle hämta dottern på Arlanda. Jag hade bakat bröd på förmiddagen - hamburgerbröd efter brödbullarna - de blev i ärlighetens namn sådär...de blev lite sconesaktiga...blev det för mycket mjöl? Av brödet så förstår ni att vi åt hamburgare. Ja, eller ostburgare. Serverade med egen hamburgerdressing (samma länk som ostburgaren som för övrigt denna gång gjordes på krav-färs) tomat, lök och gurka. Glufs, glufs, två stycken åt jag med hull och hår!

Så nu är dottern här, hon har invigt bäddsoffan, hon ska jobba hela veckan på sitt gamla jobb (där hon jobbade innan hon flyttade 70 mil norrut) och på kvällarna ska hon träffa vänner, hon har varenda kväll fulltecknad! Därför gör jag frukost halv sju varje morgon till henne och mig, vi sitter i zebrahörnan och hinner prata. Mysigt!


Lite sconesliknande i konsistensen men rätt goda. Och garnerade med vallmofrön.


Min mamma har broderat denna för länge sedan till sin bakande dotter. Den fungerar även på LCHF-bröd...


En ostburgare, redo att huggas in på! Det är faktiskt riktigt gott...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken fin duk! Det är så roligt att ha sådana gamla saker som har ett minne och är handgjorda, speciellt av en mamma! :)
I helgen ska jag också baka lite bröd! Det var längesen...
Ha en toppen tisdag!
Kram
//Lana

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Vilken fin duk! Min mamma har broderat bröddukar till mig som jag ofta använder, det är så mysigt.

monkan sa...

Ja jag har en svaghet för gammalt linne och handgjorda broderier på!
Jag har just bakat saffransbullar på förskolan till Lucia...det var längesen jag bakade "riktiga" bullar! Men tur jag inte är sugen...
Kram /M

monkan sa...

Jag använder mina hela tiden. Ser trevligt ut att ha när man bjuder på bröd till middagen oxå tycker jag!
/M