VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

fredag 11 maj 2012

Fredagsfeeling

Det är skönt med fredagar. Nuförtiden när jag jobbar måndag-fredag är det extra skönt. Jag längtar inte på något sätt tillbaks till helg- och kvällsjobb! Aldrig!

Idag bjuder vädret på värme, en fuktig värme varvat med regn? Känns nästan medelhavsfuktigt, ni vet sådär som när man är utomlands - till exempel en grekisk ö - och det ska bli riktigt varmt senare på dagen. Konstigt väder. Och häromdagen såg det ut som höst.

Igår firade alltså jag och maken tjugosex är som gifta. Inte illa! Vi åt en god vitkålscarbonara och tog oss ett glas rött. Vitkålscarbonarareceptet hittade jag här, på Erikas blogg. Hon har för övrigt en del andra goda recept att bjuda på. Efter maten sedan så tapetserade vi. Nu har vi tapetserat klart i "matrummet". Sakta men säkert går det framåt. Sedan satt vi i soffan och tittade på resultatet och skålade i mousserande vin och berömde oss för att vi var så duktiga!

Idag har jag varit och klippt mig och nu ska jag strax iväg på fredagsgympan. Har handlat hem makrill idag - det har jag längtat efter - och ska försöka mig på någon smarrig örtsås till den, tror jag. Har en liten idé i huvudet.

På söndag är det dags för makens tredje present; men det är hemligt än så länge! (Hans födesedagspresent var ju en överraskning varje månad till nästa födelsedag. Med mig.) Tänkte att vi inte får stagnera, så kanske vi klarar flera år som gifta. Hehe. Det gör vi, jag är inte orolig!

Inga kommentarer: