VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

lördag 5 maj 2012

Fredagsfilé

I går fredag kom jag (äntligen!) iväg på gympa. Inte sedan Polly-incidenten har det blivit av. Skönt.

Hemma sedan så blev det till att ställa sig vid spisen. Hade två rejäla skivor oxfilé, som jag först tänkt att vi skulle grilla, men det blev lite sent och var lite småkallt ute - huh - så det blev i stekpannan. Går ju det med! (Fast grillat är bäst!) Gjorde min bearnaise-sås till och Annas ostplättar (från hennes kokbok, lchf för kvinnor). Igår tog ostplättarna tid, höll på att bli bara geggamojs i stekpannan, men jag klarade ut det till sist.

Upptäckte när det var dags att göra sallad till maten att det inte fanns så mycket grönt i kylen. Så vi struntade i det. Och tänk, jag som egentligen inte var någon grönsaksätare tidigare, saknade det till maten. Kött och sås i alla ära, men det är inte dumt med lite grönt till!

Ikväll behöver jag inte laga mat, makens syster blir femtio och ställer till med kalas! Har just sytt klart en klänning, en leopardmönstrad sak, där tyget bestod av små volanger. Ett helvete att klippa och sy i! för att få volangerna att falla åt samma håll...men jag blev klar, den blev snygg och jag är supernöjd! Tänkte ni ska få en bild sen...

Blodig oxfilé utan grönsaker. Fast ganska gott ändå!

Nu är det dags att göra sig iordning inför kvällen, jag ska hinna måla naglarna också!

Inga kommentarer: