VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

onsdag 2 maj 2012

I provrummet

Att prova jeans.

Jag har just nu inga byxor/jeans jag kan ha. Det är bra! Alla är för stora, hehe. Tänkte att jag skulle köpa mig ett par i lagom storlek men utan att betala en förmögenhet.

Först hittade jag ett par ormmönstrade på Lindex. De fick jag inte in mina vader i. Sant. Av alla kilo som försvunnit kunde man ju tänka att nåt hekto försvunnit från vaderna?

Sedan hittade jag ett par gråblåsvarta leopardmönstrade (det är ju jag, Monkan!) De fick jag med nöd och näppe i vaderna i – hur feta vader har jag??? – men upp gick de till sist och var faktiskt skitsnygga framifrån. Men. Alltid ett men. De var för vida i midjan/ryggen. Stod rakt ut. Mycket.

Och nu undrar jag hur konstig figur jag har? Eller de som kommer i brallorna?

Gav upp försöket att köpa brallor och åkte hem. Får ha kjol eller klänning.

Inga kommentarer: