VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

söndag 6 maj 2012

Så passerar en dag framför en teve...

Femtioårsfest. Ja. Mycket trevligt. Mycket trött idag. Ja.

Fastnade därför i soffan efter (den sena!) frukosten. Där har jag och maken haft film-tajm och såg först "Gissa vem som kommer på middag?" från 1967 och därefter "Kalle och chokladfabriken". Ja. Båda filmerna bra på var sitt sätt.

Efter filmerna gjorde sig hungern påmind och vi tog en promenad ner till affären. Handlade tillbehör till en hamburgertallrik. Glömde köpa kattmat. Stackarn får näja sig med torrfoder en dag till.

Gjorde rejäla hamburgare - 175grammare! Kryddade med starkt paprikapulver och i slutet av stektiden la jag på ostskivor. Gjorde en dressing på hälften majonnäs och hälften creme fraiche och pressade i en vitlöksklyfta och (förstås) chili exploisons. Tomater, gurka, paprika och rödlök som grönsakstillbehör.

Har sett på en del andra bloggar hur de monterar hamburgarna med salladsblad istället för bröd? Jag som knappt kan äte en hamburgare med bröd utan att drälla. Hmm...Som jag trodde. Det blev kniv och gaffel! Men gott var det!

Avslutade kvällen med Mästarnas mästare. Nu hägrar sängen.

Det går bra äta hamburgare även för en LCHF-are.

Inga kommentarer: