VÄLKOMMEN IN I MITT GODA KÖK!

tisdag 29 maj 2012

Sommarfötter

Idag har jag släpat på en ryggsäck med träningskläder - tänkte när jag promenerade till jobbet i morse att jag trots ryggan väger mindre än vad jag gjorde i höstas! Ja, jag promenerar inte hela vägen till jobbet, hehe, utan jag kliver av vid Londonviadukten och går därifrån. Det är skönt. MEN, jag har lyckats få fyra (4!) skavsår av sandaler jag haft på mig i sammanlagt kanske tjugo minuter, och såren sitter vid stortåleden (två på varje tå. Ser ut som en vampyr bitit mig.) och jag lyckas inte få plåstrena att sitta ordentligt och ena såret blir större och större, typ...Började med skavsårsplåster som i sin tur skavdes upp, fast inte av sandalerna, usch, skavsår är tamejfan vidrigt! När jag gympar eller promenerar har jag dubbla plåster så det inte ska göra så ont på stackars lilla jag.

Sandalerna har gett mig skavsår i flera år i lite olika omgångar så man kan undra varför jag satte på mig de överhuvudtaget? Men nu har de flyttat. De bor på soptippen.

Lite tidsfördriv innan gympan idag resulterade i två stuvtyger, en pincett och blompinnar. Hmm.

Maken kvar på jobbet så jag åt en omelett när jag kom hem. Det är alltid gott, tycker jag!

Så nu ska jag väl hänga tvätt. Borde dammsuga också. Hmm. Eller kanske sätter jag mig i soffan och börjar organisera alla idéer från huvudet. Buffé-idéer. Svärsonen tar sjuksköterske-examen nästa fredag och mottagningen blir i vår trädgård. Och så en god kopp kaffe med vispgrädde! Ja, så får det nog bli!

Inga kommentarer: